26.09.2025 tarihli, 2025/13 sayılı Senato Kararı kapsamında onaylanan Kalite Güvencesi Yönergesine göre;
Kalite Temsilcilerinin Görevlendirilmesi:
MADDE 10- Kalite Temsilcileri; Üniversitedeki kalite yönetimi ve geliştirmesi çalışmalarına akademik ve idari birimlerin destek vermesini ve birimlerinde yayılımını sağlamak üzere birim amirleri tarafından görevlendirilirler. Akademik birimlerde birim yönetiminden bir kişi olmak üzere en az iki akademik personel ve bir öğrenci; idari birimlerde ise bir idari personel birimlerin Kalite Temsilcilerini oluşturur.
Kalite Temsilcilerinin Görevleri:
MADDE 11- Birim Kalite Temsilcileri aşağıdaki faaliyetlerin gerçekleştirilmesinden sorumludurlar:
a) Üniversitenin stratejik plan hazırlama süreçleriyle ilgili birimi bilgilendirmek ve birim içerisinde koordinasyonu sağlamak.
b) Üniversitenin stratejik plan performans göstergelerine ait;
i. yıllık hedef değerlerinin ve eylem planlarının belirlenmesi ve
ii. izleme dönemlerinde birimine ait performans değerlerinin tespit edilmesi süreçlerinde gerekli koordinasyonu sağlamak ve bu verileri kurumsal yönetim bilgi sistemine girmek.
c) İhtiyaç duyulduğu durumlarda süreç yönetimi çalışmalarına katılarak birimlerin süreç performans göstergelerine ait;
i. yıllık hedef değerlerinin belirlenmesi ve
ii. izleme dönemlerinde birimine ait performans değerlerinin tespit edilmesi işlemlerine destek vermek.
d) Kurumsal risk yönetimi çalışmalarına destek vermek, belirlenen risk önleyici faaliyetleri düzenli olarak izleyerek kurumsal yönetim bilgi sistemine gerekli veri girişini yapmak.
e) İç ve dış değerlendirme süreçlerinde gerekli hazırlıkları yapmak, Kalite ve Kurumsal Gelişim Müdürlüğü ve/veya Üniversite Kalite Komisyonuna destek vermek.
f) Üniversitenin Kalite ve Kurumsal Gelişim Müdürlüğünün yaptığı memnuniyet anketlerinin ilgili öğrenci, akademik ve idari personel gruplarında duyurusunu yaparak katılımı artırmak, birim yöneticisiyle anket sonuçlarına yönelik aksiyon planları oluşturarak bu planları takip etmek.
g) Biriminin işleyişine ilişkin olarak eğitim, yayın ve idari kaliteyi artıracak dijital araçların aktif olarak kullanılmasını sağlamak.
h) Birim kalite ekipleri içerisinde yer alan öğrenci üye ile düzenli iletişim kurarak öğrencilerin kalite uygulamalarına katılımını sağlamak.
i) Kalite ve Kurumsal Gelişim Müdürlüğü ve/veya Üniversite Kalite Komisyonunun kalite yönetim sistemi kapsamındaki taleplerini yerine getirmek, Üniversite Kalite Komisyonunun belirleyeceği usul ve esaslar doğrultusunda kalite yönetim sistemi çalışmalarının birimde yürütülmesini sağlamak.
j) Kalite Komisyonunun kararlarını birimine duyurmak, uygulamalarına katkı sağlamak ve sonuçlarını izlemek.
k) Birim Kalite Komisyonu çerçevesinde yılda en az 2 toplantı gerçekleştirmek ve bu toplantıları tutanağa bağlayarak Üniversitenin Kalite Komisyonuna göndermek.